onsdag 22. mai 2013

Snopekake i pasteller - jente bursdag

Vår kjære Mari fyllte 11 år i dag og jeg elsker å lage til bursdager og kreative kaker.
Dette ble kaken for jente bursdagen i år,

til pynt på en dobbel kakebunn på normal størrelse
går det 14 stk snope smykker og 100 % tolmodighet.

dekor tape på duken med bursdagsbarnets navn- stilig syns 11 åringen selv.
jeg er bare glad jeg slapp å stryke duken

De som følger meg på instagram #viksemittsitt ,
 har ønsket seg kake oppskriften på drops kaken

Lag en vanlig sukkerbunn til kakebunnen og del den i to ( 6 egg, 2 dl smør 4 dl hvetemel 3 dl sukker 1 ts vanilje sukker og 1 ts bakepulver. legg første del med sitronfromasj pakke fra freia ( kremfløte , ikkje melk) fyll andre del med oppskjært frukt.
 og kle kaken med pisket krem.
Lykke til


10 kommentarer:

  1. Lurt komme på! Og fine pastellfargar og! Les om 30 grader i bassenget nedanfor her, og kjenner at sommerfuglane gjer eit hopp til den store dagen! Det blir stas, og eg gler meg til å møte alle bloggfjes! Hurra for neste lørdag!

    SvarSlett
  2. Så kreativt, kjempe herligt bursdagsbord:-)
    Ha en fin kveld:-)
    Hilsener fra Siv Mette

    SvarSlett
  3. WOW, her har du verdens søteste kake :) så yndig og søtt med dropspynt :)
    Herlig hele bursdagsbordet synes jeg, masse godsaker :)
    Gratulerer så mye til Mari også :)
    Snart bare en uke igjen!!! Hoho :)
    Klemmer til en sikkert stresset Karianne ;)

    SvarSlett
  4. For et fristende bord du har laget til! Morsomt valg av kakepynt :)
    Kan tenke meg det blir mange fornøyde jenter rundt dette bordet!
    - Ingrid

    SvarSlett
  5. Først av alt: GRATULERER til snuppa med bursdag på den beste dagen i verden, hihi:))
    Og for en mamma du er!! DEN kaken og det fiiine dekkede bordet ♥ Tipper det ble stas ja:)

    Ha en fin fin kveld:))

    SvarSlett
  6. Oi hallo her va det mången flott tips! :))
    Likte alt! :))
    Kommer til å bruke tipset om dropsen på kaken! :D Og det med duken var jo kult! :)
    Forstår godt at jenta de syntes det var stilig! :))

    Klem Evy

    SvarSlett
  7. Hei. Jeg kan tenke meg den kaka ble lagt merke til av gjestene! Kjempesmart:)

    SvarSlett
  8. WAW SKJØNNE KARIANNEMOR:)
    DU ER BARE SÅ FLINK OG KREATIV!
    DU TRYLLER FREM DI HERLIGSTE FRISTELSER
    OG DEKKER DI FLOTTESTE BORD
    NYT DAGEN
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:)

    SvarSlett
  9. For ein fantasi på deg da :-)
    Knallflinke te barnaselskap e du!
    Klem

    SvarSlett
  10. Hei :) Så fint :) Hvor finner man slike flasker og fatene?

    Mvh. Veronica

    SvarSlett

Thank you for all comments
Tusen takk og stor klem fra Karianne